Unigine チュートリアル - インターフェース (2/3)

Unigine Video Tutorial - Editor Interface Overview

YouTube UNIGINE 2017年12月15日より。

ハイライト:

  • エディタのメイン・ウインドウとパネルの説明

  • ユーザ・インターフェースのカスタマイズ

Unigine Video Tutorial - Editor Interface Overview



The interface of the Unigine editor is easy to understand and use. Unigineエディタのインターフェイスは、理解しやすく使いやすいものになっています。
The interface includes several main windows. インターフェースにはいくつかのメイン・ウィンドウがあります。
The Asset Browser window; Asset Browser(アセットブラウザ)ウィンドウ。
the World hierarchy window; World(ワールド)階層ウィンドウ。
the Parameters window; Parameters(パラメータ)ウィンドウ。
the Scene Viewport; Scene Viewport(シーン・ビューポート)。
and the Toolbar at the top. そして上部にはツールバーが表示されています。
The Scene Viewport is the main working space. シーン・ビューポートは、メインの作業スペースです。
It allows us to view and interact with the objects in our virtual world. ここでは、仮想ワールドのオブジェクトを表示し、操作できます。
The Asset Browser window displays all available assets we can use in our world or project. アセットブラウザのウィンドウには、ワールドやプロジェクトで使用できるすべての利用可能なアセットが表示されます。
Asset is any item of the project's content stored in a file on our hard drive. アセットとは、ハードドライブ上のファイルに保存されている、プロジェクトのコンテンツのすべてのアイテムです。
Via the Asset Browser, we can easily manage all these files; アセットブラウザでは、これらのファイルを簡単に管理できます。
including 3D models; 3Dモデル、
textures, audio files; テクスチャ、オーディオ、
and other assets. その他のアセットを簡単に管理できます。
The World Hierarchy window displays all the Nodes added to our virtual world. ワールド階層ウィンドウには、仮想ワールドに追加されたすべてのノードが表示されます。
We are able to rearrange and organize the Nodes to fit our needs. 必要に応じてノードを再配置し、整理できます。
For example, making groups of parent and child Nodes to compose the whole world hierarchy. 例えば、親ノードと子ノードのグループを作り、ワールド階層全体を構成することなど。
We can also filter existing Nodes by name to quickly find the ones we need. また、既存のノードを名前でフィルタリングして、必要なノードがすぐに見つけられます。
The Parameters window is a context dependent window, which gives us access to all of the parameters of the selected object. パラメータ・ウィンドウはコンテキストに依存したウィンドウで、選択したオブジェクトの全パラメータにアクセスできます。
When we select an asset in the Asset browser or a Node, either in this Scene Viewport or the World Hierarchy window, its parameters and details are displayed in this window. アセットブラウザでアセットを選択したり、シーンビューポートやワールド階層ウィンドウでノードを選択すると、そのパラメータや詳細がこのウィンドウに表示されます。
Multi selection editing is also supported. また、複数選択の編集にも対応しています。
The Toolbar consists of Positioning Panel; ツールバーは、ポジショニング・パネルとヘルパー・パネルで構成されています。
Helpers Panel; ヘルパーパネル。
and the Play Pause Control. 再生/一時停止コントロール。
The Positioning Panel contains the tools that are used to place Nodes via the Scene Viewport. ポジショニング・パネルには、シーンビューポート内のノードを配置するためのツールがそろっています。
The Transform tools allow us to manipulate the Nodes in our world. トランスフォームは、ワールド内のノードを操作します。
We can select; 選択、
move; 移動、
rotate; 回転、
and scale the Node. 拡大・縮小。
The next two switches lets you choose the Pivot point and coordinate system for the manipulations with the selected Nodes. 次の2つのスイッチで、選択したノードを操作するための回転軸と座標系を選択します。
Access controls allow us to toggle the axes we work with. アクセスコントロールで操作する軸を切り替えます。
Snapping Tools help to place the Nodes precisely using Snapping by grid; スナップ・ツールで、グリッドによるスナップを使ってノードを正確に配置します。
angle; 角度、
scale; 拡大・縮小、
snapping to the closest surface; 最も近い面にスナップ、
and dropping to ground. 地面へのドロップ。
The Helpers Panel provides access to auxiliary visualizers for additional support in world building. ヘルパー・パネルから、ワールド構築をサポートする補助的なビジュアライザにアクセスできます。
There is an FPS counter; FPSカウンター。
object bounds; オブジェクトの境界。
and wireframe visualizers; ワイヤーフレーム・ビジュアライザ。
icons and gizmos and other helpers. アイコンやギズモなどのヘルパー。
The Play Pause Control allows us to toggle all the animations and simulations, including script logic in our World. 再生/一時停止コントロールで、ワールド内のスクリプトロジックを含む全てのアニメーションやシミュレーションの切り替えができます。
Windows can be easily detached; ウィンドウは簡単に切り離すことができます。
grouped, and rearranged; グループ化、再配置ができます。
so we can quickly create a new layout to fit our preferences. ウィンドウは簡単に取り外したり、グループ化したり、並べ替えたりできるので、好みに合わせて新しいレイアウトをすぐに作成できます。
So these are the main windows and panels of the Unigine Editor; 以上が、Unigineエディタの主なウィンドウとパネルです。
which provide the functionality to create virtual worlds. 仮想ワールドを作るための機能を提供しています。
For more detailed information on each of these windows, please see the additional lessons linked below. 各ウィンドウの詳細については、以下のリンク先の追加レッスンをご覧ください。


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